لوگو-انجمن مفاخر معماری ایران-بلاگ

استراتژی‏‏‌های مدیریت پایداری شرکتی

توسعه پایدار آینده‌‌‌ای مطلوب را برای جوامع بشری متصور می‌شود و به دنبال برآوردن نیازها، بدون به خطر انداختن آینده است. یک شرکت زمانی می‌تواند ارزش‌‌‌آفرینی کند که روش مدیریتی آن شامل خصوصیات پایداری به‌ویژه در ارتباط با یکپارچه‌سازی ابعاد اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی باشد. پس از کرونا ادبیات جدیدی برای روند فعالیت‌‌‌ شرکت‌ها در جهان ایجاد شد که…

تلفیق هنر و تصمیم‌گیری استراتژیک

چه کسب و کارهایی شبیه یک شاهکار هنری هستند؟ نویسنده: Peter Lorangeمترجم: مهدی نیکوئی منبع: european business review هیچ جنبه‌‌‌ای از رفتارهای انسان در خلأ اتفاق نمی‌‌‌افتد. پس نمی‌توان بین فعالیت‌‌‌های مختلفی که انجام می‌‌‌دهیم، مرزی واقعی کشید. یکی از راه‌‌‌های شناخت و بهره بردن آگاهانه از این حقیقت، الهام گرفتن از هنر است. در این مقاله پیتر لورنج (Peter…

چالش‏‏‌های نسلی سازمان‌ها: فرصت یا تهدید؟

پذیرش تفاوت‏‏‌ها در گسست نسلی موجود، با درک «هوش بین نسلی» رضا قاسمی‏‏‌یقین/ پژوهشگر سیستم‌های مدیریتی تفاوت بین نسل‌‌‌ها پدیده تازه‌‌‌ای نیست، بلکه از گذشته در جوامع انسانی وجود داشته است. اما پدیده تعارض و رویارویی نسلی، به‌‌‌ویژه در سازمان‌ها چالش‌‌‌هایی ایجاد کرده است. در ایران نیز، اصله نسلی (به عنوان یک پدیده اجتماعی) پیامد صنعتی شدن، تغییر و توسعه…