لوگو-انجمن مفاخر معماری ایران-بلاگ

استاندار همدان گفت: لازم است سال ۹۰ نقطه اوج رسیدگی به هیئت‌های ورزشی باشد که در همین راستا برنامه‌های مناسبی پیش‌بینی شده است.

به گزارش خط نیوز و به نقل از فارس کرم‌رضا پیریایی شب گذشته در مراسم تجلیل از مفاخر و ورزشکاران شهرستان همدان اظهار داشت: سال ۹۰ نقطه اوج رسیدگی به هیئت‌های ورزشی بوده و باید بیش از گذشته به این موضوع توجه شود.

وی با اشاره به دیدار با ورزشکاران ۹ شهرستان طی ۹ هفته گذشته تصریح کرد: استان همدان دارای ظرفیت‌های ورزشی فراوانی است که باید از آن به نحو شایسته‌ای استفاده شود.

وی افزود: همدان از بین ۱۰ استان، رتبه چهارم مدال‌آوری در مسابقات المپیک آسیایی را به دست آورد که باید برای افزایش نقش استان در مسابقات آسیایی چهار سال اینده تلاش شود.

وی با تأکید لزوم تعیین نقاط عزیمت ورزش هر شهرستان گفت: لازم است نقاط عزیمت ورزش هر شهرستان تعیین و به سمت مقصد حرکت شود زیرا در استان بیش از ۷۰۰ ورزشکار ملی و آسیایی وجود دارد که اگر به عنوان نقطه عزیمت تلقی شود راه برای دستیابی به نقطه‌ای که ترسیم کرده‌ایم، باز می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ مدال‌آور و پیشکسوت در سطح ملی، آسیایی و جهانی وجود دارد، افزود: فرماندار شهرستان همدان به همراه مدیرکل تربیت‌بدنی طی جلساتی به ریاست معاون سیاسی امنیتی استانداری نقطه عزیمت شهرستان همدان را تعیین کنند تا شاهد موفقیت‌های روزافزون در ورزش شهرستان همدان باشیم.

وی اقدامات دولت و نهم را در بحث ورزش ویژه دانست و ابراز داشت: هیئت دولت به همدان آمد تا ظرفیت فضای سرپوشیده و سرباز که امکان ورزش کردن مردم را دارد، فراهم کند به طوری که سال ۹۰ مجموعه نتایج سفر اول و دوم در خصوص مجموعه‌های ورزشی و ورزشگاه‌ها ثمر می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه فرماندار در عرصه‌های مختلف به عنوان حامی ورزش شهرستان محسوب می‌شود، گفت: لازم است در همه رشته‌های ورزشی مزیت‌های ورزشی مشخص و تقویت شود تا بدانیم کدام رشته‌های ورزشی زمینه بیشتری دارند.

وی با بیان این که در طول ۹ سفر شهرستانی دور دوم سفرهای شهرستانی حدود هزار ورزشکار تجلیل شدند، افزود: تا قبل از پایان سال ۸۹ طی مراسمی از منتخبان استان نیز تقدیر می‌شود.

فرماندار شهرستان همدان نیز در این مراسم اظهار داشت: تعداد سالن‌های سرپوشیده تا سال ۸۴، ۶۷ سالن بود که این تعداد در پایان سال ۸۹ به ۱۱۳ سالن رسیده است.

حسن قهرمانی‌مطلق برگزاری جلسات تجلیل از ورزشکاران و قهرمانان را در شکوفایی ورزش استان مؤثر دانست و افزود: در سطح دولت نهم و دهم توجه ویژه‌ای نسبت به جامعه ورزش و ساخت زیرساخت‌های ورزشی وجود داشته است.

وی اضافه کرد: تا قبل از سال ۸۴ و سرکار آمدن دولت نهم و دهم سهم فضای سرپوشیده ورزشی هر شهروند همدانی ۶ سانتیمتر و فضای روباز ۹ سانتیمتر بود.

فرماندار همدان گفت: با مصوبات سه دور سفر ریاست جمهوری به استان سهم فضای سرپوشیده ساخته شده برای هر شهروند ۲۲ سانتیمتر، فضای روباز حدود ۴۰ سانتیمتر و فضای سرانه هر شهروند همدانی ۶۲ سانتیمتر رسید.

وی ابراز داشت: تعداد زمین‌های روباز، ۱۰ مورد بود که این تعداد در پایان سال ۸۹ به ۳۲ زمین رسیده است.

مدیر‌کل تربیت‌بدنی استان همدان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از استاندار، ورزشکاران و ورزش دوستان اظهار داشت: طی ۹ هفته از دور دوم سفرهای شهرستانی بالغ بر هزار ورزشکار تجلیل شدند که این ارتباط عاطفی و حمایت از قهرمانان برای و مدال‌آوران ایجاد انگیزه می‌کند و موجب توسعه ورزش استان است.

سید‌عبدی افتخاری اضافه کرد: شهرستان همدان قبل از دولت نهم سه سالن ورزشی داشت که در دهه فجر سالن ۶ هزار نفری با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

وی با تأکید بر این که هیچ پروژه‌ای خارج از استاندارد جهانی مصوب نشده است، گفت: در تجلیل از مفاخر و ورزشکاران شهرستان همدان از ۵۴۵ مدال‌آور و پیشکسوت ورزش شهرستان تقدیر می‌شود که امید است موجب افزایش روحیه ورزشکاران و ایجاد انگیزه برای افرادی که خواهان دریافت مدال‌های رنگین هستند، باشد.

برگرفته شده از سایت خبری تحلیلی خط نیوز – انتشار :دوشنبه ، ۴ بهمن ۱۳۸۹